Det finns bättre sätt att växa

Ett marknadsverktyg som hjälper dig växa utan kompremisser. För "bra för företaget" ska också betyda "bra för kunden".

Charts and graphs
Inbound Marketing

Vad är inbound marketing?

Inbound marketing är när erbjuder produkter och företagslösningar som har en positiv påverkan på människor och företagets affärer. Hur lyckas man med det?

Med "the flywheel", där man medhjälp av filosofin av "inbound parmeate" får fart på det hjulet. Där man börjar med "Attract" sedan vidare till "Engage" till "Delight". Detta gör att man får sin värksamhet att växa snabbare och bättre.

Inbound marketing som strategi

Inbound marketing eller inbound marknadsföring strategier kan innebära flera olika marknadskanaler och olika typer av "content" som drar besökare till din sida. Men egentligen är inbound marketing en typ av företagsrörelse som fler och fler företag har börjat inse är ett nödvändigt för att kunna växa på ett hållbart och ett organiskt sätt.

Att det inte längre räcker med att dra till sig besökare till sidan, utan att du även måste hjälpa, supportera, och upphöja dom långt efter att dom har blivit kund. Det är så man får företaget att växa, genom att få marknad, försäljning och support att fokusera på både nuvarande och framtida kunder.

Attracting with online connection

Attract

Att dra massa trafik till din sida är inte svårt. Men du vill fokusera dina resurser på att dra till personer som har större sannolikhet att bli bra leads som kan konverteras till glada kunder. Hur lyckas med det? Ett sätt att lyckas med det är relevant "content" vid rätt tillfälle och med rätt verktyg

Använd SEO verktyg från Hubspot och inbound metodik för att bygga upp din image kring sök och ranking kring ämnen /sökord som är mest relevant för dina potentiella kunder. Publisera dina blogposts eller video content på alla dina sociala medier genom att använda Hubspot social media tools. Skapa ads i Hubspot för att öka medvetenheten kring ditt märke mot din önskade publik. I alla dessa steg, ta fram rapporter, analysera datan för att hålla dig informerad om vad som funkar och vad som behöver bli förbättrat. Använder du Hubspot i dessa steg finns all data för analyser samlat på ett ställe.

Engage with online collaboration.

Engage

Använd Hubspot Conversations för att skapa bra relationer med dina potentiella kunder på den kanal som kunden önskar att använda - E-post, botar, live chat eller messaging appar. Använd conversion verktygen från hubspot för att skapa CTAs, formulär och lead flöden. Få information om dina potiella kunder när dom besöker din sida. Använd sedan all data från kunder och prospects för att skapa en personlig upplevelse genom sidan med hjälp av smart content och egentligen hela köpresan med epost och automatiska flöden.

Bygg loyalitet till ditt märke genom rikta specifika ads eller sociala content. Använd huntratals dig av integrationer och funktioner till Hubspot för att anpassa CRMet utifrån era specifika behov.

Delight happy bird

Delight

Använd dig av e-post, "Hubspot Conversations" och marketing automation för att ge rätt information till rätt person vid rätt tillefälle. Använd t.ex. "Conversation inbox" som är en gemensam inbox med länkad kunddata. Så att försäljning- och supportavdelningen kan dela information lätt emellan och skapa meningsfyllda konversationer från start med kunden. Andra sätt att skapa "delight" känslan är att t.ex. skapa meningsfyllda videos som dina potiella kunder kan dela med familj och vänner.

Trix & Knep

Chatbot and communication.

Chatbotar & Surveys

Att hjälpa kunder när dom behöver det, är en viktig del av inbound strategin. Detta skapar glada och nöjda kunder, detta gäller även långt efter dom har gjort ett eventuellt köp. Detta innebär att kunder som söker hjälp ska få bra och behjälpig information då krävs sakkuniga medarebatare.

Inför välplanerade händelser genom köpresan. Det betyder bra timing på chatbotar, support och få feedback så att kunder kan lämna sitt tycke om upplevelsen. Chatbotar och formulär ska vara välplanerat så att dom finns där dom skapar värde och inte där dom stör.

Till exempel; chatbotar kan hjälpa till med nya tekniker eller erbjudande som dom kan ha användning för. Tillslut en glöm inte att skicka ut ett fråge formulär om kundupplevelsen. Detta hjälper er att förstå hur ni kan bli bättre och öka kundnöjdheten. En riktlinje kan vara att skicka ut ett formulär ca 6 månader efter ett köp av en produkt. Med andra ord skicka inte ut förtidigt så att kunden hinner bygga sig en uppfattning om er och produkten..

Social interactions

Social Media

Lyssna av sociala media är en bra strategi för att få nöjda kunder. När följare lämnar kommentarer, frågar eller delar sin upplevelse gällande ert företag / produkt. Svara dom direkt och med information som hjälper eller som skapar mer följare. Detta gör så att ni visar att ni bryr er om dom.

Sist men inte minst, glöm inte att en viktig del av inbound marketing är att hjälpa kunderna oavsett om man får något direkt värde av det. Detta gör att ni skapar tillit och att era kunder blir en stark leveande reklam. Så behandla både små och stora klienter och kunder väl.